VINC-model van idee naar conversie.
Een vast onderdeel van onze digitale strategie is het VINC-model: Van Idee Naar Conversie.
Het VINC-model is ons robuuste onlinemarketingframework dat jullie helpt online succes te behalen. Het model is opgebouwd uit vier essentiële fases: Idee, Traffic, Platform en Conversie.

1. Idee
In de 'Idee'-fase richten we ons op het leggen van een sterke basis voor jouw online strategie. We definiëren samen de doelstellingen, creëren gedetailleerde persona's van jouw ideale klant en voeren grondig zoekwoordenonderzoek uit om te begrijpen waar jouw doelgroep naar zoekt en welke intentie ze hebben. Van een totale digitale strategie tot het lanceren van een nieuwe dienst of product, het begint met een idee gekoppeld aan de businesscase.
2. Platforms
Het 'Platform'-component zorgt voor een optimale online ervaring voor jouw bezoekers. We verbeteren jouw website, creëren overtuigende landingpagina's, ontwikkelen waardevolle content en optimaliseren jouw socialmedia-profielen en community’s. Van het ontwikkelen van een responsive en gebruiksvriendelijke website of het opzetten van een effectieve e-mailmarketingcampagne met aangepaste mailingtemplates, het platform moet aansluiten bij de behoefte en intentie van jouw doelgroep.
3. Traffic
De 'Traffic'-fase is gericht op het aantrekken van kwalitatief hoogwaardig verkeer naar jouw website. Hier zetten we diverse kanalen in zoals SEO voor organisch verkeer, SEA/PPC voor betaalde advertenties, display advertising voor zichtbaarheid en social media voor engagement. We monitoren continu de prestaties en passen de strategie aan op basis van de resultaten. Denk bijvoorbeeld aan het optimaliseren van jouw website voor zoekmachines of het opzetten van een gerichte advertentiecampagne op Facebook.
4. Conversie
Tenslotte, in de 'Conversie'-fase, meten en verbeteren we de prestaties van jouw website om het maximale rendement uit jouw investering te behalen. We gebruiken geavanceerde analytics-tools om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers, voeren A/B-tests uit om de effectiviteit van verschillende elementen te bepalen, en stellen gedetailleerde rapportages op om de voortgang te volgen. Om vervolgens gericht campagnes en elementen op de website te optimaliseren. Van begeleidende teksten tot de call-to-actions op de website. Waar kunnen we drempels weghalen, zodat de bezoeker de gewenste actie uitvoert?
Bewezen effectief
Met het bewezen VINC-model zorgen we voor een gestructureerde en effectieve aanpak van jouw online marketing, van strategie tot uitvoering en optimalisatie.

Stephan Bloemberg
Strategisch partner voor online marketing.
Integer, eerlijk en transparant. Ik ga voor duurzame relaties en gezamenlijke groei.
